امروز: 10 فروردین, 1403 1:36 ب.ظ
مدیریت شعب: 09195935044 | مرکز تهران: 02188901367 | غرب تهران : 02144431172 | جنوب تهران :02155665014 | شمال و شرق تهران : 09199817579

فنر لوله بازکنی و کاربرد آن در لوله بازکنی

فنر لوله بازکنی

فنر ابزار قدرتمندی از جنس فولاد است. با انعطاف پذیری داخل پیچ و خم لوله به راحتی می چرخد و با قلابی که در سر دارد اقدام به برطرف کردن گرفتگی می کند.

معمولا برای تمیز کردن بخش هایی از سیستم لوله کشی تا حدود طول 8 متر (25 فوت) و برای باز کردن و تخلیه لوله های گرفته شده خانگی طراحی شده است.

روش های مختلفی برای باز کردن لوله وجود دارد. بعضی ها ترجیح می دهند تا از اسیدهای لوله بازکنی برای این مشکل استفاده کنند.

که همین خود باعث پوسیدگی و خوردگی لوله می شود. بعضی دیگر نیز از تلمبه و ابزارهای مشابه اقدام به بازکردن لوله می کنند. حتی بعضی دیگر از محلول لوله بازکن خانگی اقدام به رفع گرفتگی لوله می کنند که البته این موارد برای گرفتگی های جزیی کاربرد دارد.

استفاده افراطی و نادرست از این وسایل می تواند هم به لوله آسیب وارد کند و هم به افرادی که از این روش ها استفاده می کنند. اما در میان این روشها بهترین و تضمینی ترین روش استفاده از فنر لوله بازکنی است.

نحوه کار فنر لوله بازکنی

نحوه کار فنر لوله بازکنی به این صورت است که یک کابل فلزی که حالت فنری دارد. به وسیله نیروی مکانیکی که توسط یک موتور دریل ایجاد می شود. باعث یک لرزش در طول فنر می شود و سر فنر که حالت چرخشی دارد. باعث جلو رفتن آن در مسیر لوله می شود.

و به باز کردن لوله های فاضلاب گرفته شده توسط اجسام مختلف کمک می کند.

فنر لوله بازکن حالت ارتجاعی زیادی دارد و جنس آن از فولاد ساخته شده . و آنقدر نازک هست که به راحتی بتواند از موانعی که در لوله ایجاد شده عبور کند و باعث انهدام آنها و یا هدایت آنها به چاه فاضلاب شود  هرچند برخی از تولیدکنندگان استفاده از فنر لوله بازکنی را توصیه نمی کنند زیرا ممکن است سطوح سرامیکی را خراشیده کنند بخصوص در توالت و آسپزخانه. در عوض، می توان از یک غربالگر ویژه (محلول لوله بازکن) استفاده شود.

انواع فنرهای لوله بازکنی

فنر لوله بازکنی خانگی:

این فنر ها که به فنر لوله بازکنی دستی شناخته می شوند. از یک فنر فولادی محکم به طول 3 تا 4 متر و یک دسته کچ برای ایجاد چرخش و لرزش به صورت دستی ساخته شده اند. معمولا نوک آنها را به حالت قلاب شک میسازند و قابل تعویض هم نیستند. از این دستگاه به راحتی می توان نسبت به بازکردن لوله های سینک و دستشویی که در فواصل کوتاه دچار گرفتگی شده اند در خانه استفاده کرد و جایگزین خوبی برای محلول لوله بازکنی خانگی می باشد.

لوله بازکنی فنری با دستگاه :

با پیشرفت تکنولوژی و آمدن دستگاه های مختلف دستگاه لوله بازکنی هیدرولیکی نیز وارد بازار شد. و باز کردن گرفتگی لوله راحت تر و سریع تر شد. این دستگاه قدرتمند با یک موتور چرخاننده قوی نیروی لازم برای چرخش و حرکت فنرهای سنگین و با طول زیاد را ممکن می کند. و فنر نیروی لازم برای باز کردن گرفتگی ها را به موانع و فضولات مانده در لوله را وارد می کند .

دستگاه فنر لوله بازکنی چه ویژگی هایی دارد؟

دستگاه فنرزنی لوله دارای ویژگی های زیادی است که همین ویژگی ها باعث شده تا استفاده از این دستگاه بهترین و مناسب ترین شیوه برای رفع گرفتگی لوله به حساب بیاید.

فنر لوله بازکنی

این ویژگی ها عبارتند از:

  • این دستگاه نسبت به کاری که انجام می دهد بسیار کوچک و قابل حمل است.
  • امکان استفاده از برق شهری را دارد پس در اکثر مکان ها قابل استفاده است.
  • دارای محفظه کوچکی برای جمع کردن و نگه داری فنر است.
  • گرفتگی های شدید را به راحتی باز می کند.
  • سرفنر های بسیاری برای این دستگاه طراحی شده است.
  • برای برطرف کردن گرفتگی لوله های بلند و طولانی کارایی دارد.
  • سرعت عمل بیشتری نسبت به سایر روش ها دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *